Friday, December 16, 2016

RT (Russia Today) Media Giant: Russian State-Funded and State-Run

Welcome, Товарищ (Comrade) to the world of my controlled disinformation.
(Chairman of the Board Vlad Putin)

RT Headquarters Building in Central Moscow
(Born in 2005)

NOTE at BOTTOM OF THE PAGE POSTED: RT – that stands for: Russia Today.

... Also, please note that RT is Russian state-run and state-funded media. The zero hedge story didn’t tell us – why not? The story zero hedge posted is also at that RT below, but notice the different title – that is called, I would say: guess “Mini or semi-Fake News.” (Note the title slight different, however it's the same story).

Footnote: RT has frequently been called a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy by news reporters, including former RT reporters. 

RT has also been accused of spreading disinformation. The UK media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached rules on impartiality, and of broadcasting “materially misleading” content. Yeah, sure they do.

RT for its part says: “We merely offer a Russian perspective on global events.”

Thanks for stopping by … come again.

No comments: